23.7.05

ancora sulla "svolta pragmatica" dei motori di ricerca

REDWOOD CITY, CA - July 13, 2005 -- ClariaSM (www.claria.com), a pioneer and leader in the behavioral marketing space, today announced the alpha release of Claria's Vista Marketing Services search platform. Leveraging its RelevancyRankTM (www.relevancyrank.com) behavioral search technology, the new search platform goes far beyond analyzing links to pages and hypertext matching, and instead evaluates how consumers actually interact with search results when they are seeking information on the Web.
(da http://www.claria.com/companyinfo/press/releases/pr050713.html)

per inquadrare il tema nel suo contesto semiotico:
Lorenzo Cantoni & Stefano Tardini, La svolta pragmatica dei motori di ricerca in internet, in Anna Giacalone Ramat, Eddo Rigotti, Andrea Rocci (eds.), Linguistica e nuove professioni, FrancoAngeli, Milano 2003, pp. 234-244

p.s.:
per vedere quello che le persone cercano, è sempre interessante google zeitgeist:
http://www.google.com/press/zeitgeist.html